مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23168 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

براي ازدواج پدر دختر انتظاراتي دارد كه من توانايي برآوردن همه آنها راندارم، چه كنم؟
پاسخ را با چند سؤال آغاز مي كنيم. چرا تمام هم و غم خويش را بر اين قرار داده ايد كه با چنين فردي ازدواج كنيد؟ آيا ايشان تنها فردي است كه شرايط لازم براي ازدواج با شما را داراست؟ آيا فكر نمي كنيد افراد ديگري نيز ممكن است يافت شوند كه از شرايط مطلوب و مورد نظر شما برخوردار باشند؟ گرچه ممكن است بگوييد مدتهاست به دنبال فرد مطلوب خويش گشته ام تا او را يافته ام ولي مطمئن باشيد اين آخرين فرد ممكن و قابل دسترسي نيست. گذشته از اين بر فرض و به گمان شما دختر مورد نظرتان اظهار تمايل و رضايت كرده ولي از كجا معلوم بتوانيد در آينده يك زندگي مشترك مطلوب و بدون دردسر داشته باشيد، چون اين دختر در اين خانواده متولد شده و رشد يافته است و با سطح انتظارات و توقعات متناسب با چنين خانواده و پدري زندگي كرده است و طبيعي است كه شما حداقل الان و در ابتداي زندگي نخواهيد توانست انتظارات وي را جامه عمل بپوشانيد و هميشه از شما طلب خواهد داشت و يا حداقل احساس شرمندگي خواهيد كرد كه چرا نمي توانيد به توقعات او و در سطح زندگي پدرش، رسيدگي كنيد و اين امور زندگي را بر شما تلخ خواهد كرد. آري اين دختر اكنون و در حال حاضر و در شرايط خاص و ثانياً به دلائلي كه معلوم نيست و ثالثاً به زعم و گمان شما و رابعاً چه بسا از روي احساسات و تحت تأثير بعضي روابط احساسي و عاطفي و... براي ازدواج با شما اظهار تمايل مي كند. ولي آيا احتمال نمي دهيد در آينده و در طول زندگي مشترك، وي با نگاه كردن به اين و آن و ملموس تر شدن بعضي واقعيات زندگي براي او به همراه نداشتن صبر و تحمل لازم در برابر آن و يا تحت تأثير افكار والدين و ديگران، به تدريج دچار همين مشكلات و انتظاراتي شويد كه هم اكنون پدر وي فراروي شما قرار داده است؟ آيا در اين زمينه انديشه كرده ايد؟ و يا چگونه خواهيد توانست با چنين خانواده و اقوام و فاميل آنها - اگر در همين سطح از زندگي و توقعات اند - روابط فاميلي و رفت و آمد داشته باشيد؟ بنابراين سعي كنيد در انتخاب همسر آينده خود دقت بيشتري كنيد و شرايط خانوادگي و سطح زندگي او را يكي از ملاك هاي انتخاب و گزينش همسر قرار دهيد و در اين زمينه نيز مي توانيد كتاب انتخاب همسر از ابراهيم اميني را مطالعه كنيد. در عين حال اگر اصرار داريد كه دختر مورد نظرتان كه پدرشان انتظاراتي از شما دارد، ازدواج كنيد بهتر است مستقيماً با پدر وي وارد گفتگو نشويد بلكه از فرد واسطه اي كه روي اين خانواده وبه خصوص پدر خانواده نفوذ دارد كمك بگيريد و با استفاده از نفوذ و اعتمادي كه پدر به آن فرد واسطه دارد، جريان خواستگاري را پي گيري كنيد. بنابراين تلاش كنيد آن فرد واسطه با نفوذ را پيدا كنيد تا مشكل را حل كند. تلاش خود دختر در اين زمينه نيز بسيار مؤثر است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.